Intensivt

Igår jobbade jag 18.00 till 01.00.
Meningen var att jag skulle jobba 20.00 till 23.15, men på grund av personalbrist fick jag jobba längre. Att vara underbemannade på en sportbar en fredagkväll när Sverige spelar match är ingen höjdare kan jag lova.
Eftersom jag inte var beredd på detta fick jag ingen tid över till Pikachu, så hon fick vila igår.
   I förmiddags åkte jag ut till Hovås för ett annat jobb, kom hem fyra. Ville vila en stund och ta det lugnt men då hinner jag inte göra allt som ska göras i stallet innan det stänger kl åtta. Lika bra att köra på för fulla muggar trots att hjärnan säger åt mig att sova.
Men mina fina nya schabrak från Hööks motiverar mig till att ta mig i min välmatchade krage och hålla ut i några timmar till med humöret uppe. Tjoho nu kör vi.
 På tal om välmatchat, jag och Kringlan kör på lila. Han får följa med upp till stallet nu.

Skriv en kommentar