Nödvändigheter

Igår blev det en tur till Granngården och Börjes med mamma.
Jag hade en del grejer på min inköpslista och fick faktiskt med allt hem, plus lite till..
Vi började på Granngården men ärligt talat så var det en besvikelse. Det var svårt att hitta i butiken, den var inte alls välsorterad och saker fanns på helt ologiska ställen. Mycket fattades också så därför svängde vi bort till Börjes efteråt.
 
Det jag kom hem med var i alla fall:
Från Granngården - Kompostgaller (ska göra en utebur åt Kringlan), kaninmat, mankniv (att tunna ut Pippis man med), hästgodis, mineraler och mamma köpte en väst.
Från Börjes - Strykkappor (spec. åt unghästar), hovolja, sårrengöring, plasthink, ridbyxor och en tröja.
Tröjan är hur go som helst och jag tycker att den är riktigt snygg. Den var inte så väldans dyr heller, under 200 spänn.
Ridbyxorna kostade betydligt mer men låg åtminstone under 600. Har letat febrilt efter ett par snygga mörkbruna och här fanns de! Jädrans vad jag kan matcha nu alltså.
 

Skriv en kommentar