Utbildningsframtid

Äter frukost nu, nutellamacka och en kopp te.
Jag fick gå upp tidigt eftersom Jakob sov här och han skulle iväg till skolan idag.
Jag är glad över att inte behöva åka iväg till någon skola om dagarna. Det ger mig mer tid och framförallt energi att läggspel Pippi och ridningen. Jag kan gå till stallet i stort sett när jag vill och eftersom jag då är där när det passar mig bäst så känner jag mig nästan alltid på topp och motiverad.
Men jag är lite orolig över att det känns så bra att inte behöva plugga. Hur ska det då gå när det väl är dags? Var ska jag hitta informationen då? Jag tycker verkligen om att lära mig nya saker men jag har aldrig lyckats få till någon bra studieteknik och ämnen som jag inte har så lätt för blir då näst intill outhärdliga.
 
Just nu är jag väldigt sugen på unghästutbildningsprogrammet på Flyinge. Det kan väl knappast vara en huvudsakligen teoretisk linje och är kanske en bra "mjukstart" för mig.
Utbildningen pågår under ett år och efter den vill jag utbilda mig till webbredaktör. Antingen direkt eller ta ett år emellan och försöka komma åt att få jobba med unghästar och pröva mina kunskaper efter utbildningen.
Även om min utbildningsframtid är oviss känns det för första gången ganska bra och jag trivs med mina planer och drömmar.

Skriv en kommentar