Välmatchad och nöjd

En sån härlig höstdag!
I morse var luften sådär kyligt krispig och solen värmde gott i ryggen när jag red i paddocken vars underlag var näst intill perfekt.
Jag tog lite extra tid på mig med ryktningen. Hon har massvis med stöv och fäller mycket samtidigt som hårremmen blir tjockare för var dag.
Passade på att fixa till manen lite men det blev egentligen inte så bra. Att rycka den funkar inte, hon avskyr det. Så jag klipper den till en bra längd och tunnar sedan ut den med en mankniv. Men idag var inte ens kniven okej att använda så det blev rätt grovt och hackigt, men det duger.
   Vi var supermatchy jag och min pokémon. Hon hade det mörkgröna schabraket med brun kant och grön/brun/beige passpoal. Själv hade jag mörkgröna ridbyxor som jag precis fått av Sofia (TACK!), en beige tröja och en brun väst.
Snygga var vi men det hjälper inte om man glömmer att flytta över stigbyglarna med läder från hoppsadeln.. Det tog alltså ett tag innan jag väl satt på hästryggen.
 
Jag är väldigt nöjd med dagens pass! Visst kunde det varit mer energi i pållen och bristen på denna gjorde att hon var bakom hand under stor del av passet (det brukar komma först mot slutet när hon är trött).
Eftersom hon inte på något vis hänger i tygeln så är det svårt för mig att göra något åt problemet, åtminstone med de kunskaper och ridförmågan som jag har. Jag hoppas att det ger med sig lite när hon byggt på bättre ryggmuskler och då orkar bära sig mer. Men som sagt är jag ju väldigt nöjd ändå.
Hon var väldigt lydig och till och med vänstergaloppen gick bra. Vi kunde fatta galopp på rakt spår, fattar ni vad grymt eller?! Åh jag är så glad och peppad.
Jag ska vara med i andra omgången av Lilla Fridolf Cup som är dressyr den 3.e oktober. Vi är anmälda till lätt C:1 men jag funderar på att rida lätt B:1 istället. Det är inga svåra rörelser med, bara vägarna är lite annorlunda men inget som är omöjligt för oss.
Vi får se hur det blir, på KM får det räcka med lätt C:2.
 

Kommentarer

Sofia

2013-09-26 - 23:36:54
Hehe, bara så att du vet - LFC dressyren är inte den 3e... Det är den 6e!

Kram (:
Svar: Jag har då ingen koll på någonting alls i livet haha!
Ellen

Skriv en kommentar