Dreads

Dagens ointressanta fakta:
Livet med dreads är för det mesta enkelt.
Jag behöver inte fixa håret det minsta på morgonen men jag kan om jag vill. När det blåser händer det inte särskilt mycket och regnar det så ligger det inte slickat mot pannan.
Men.
Jag fick gå från storlek 52 till 61 i hjälm (gör väl inget för jag skulle ändå köpa ny). Det krävs noggrann fördelning när jag ska ta på mig ridhjälmen och jag får knappt plats med det i något hårnät sen. Det går men det är väldigt bökigt.
Det allra jobbigaste är nog ändå att det tar så lång tid för det att torka (ja jag tvättar håret, galet eller hur)! Har tvättat det nu ikväll och jag vet att imorgon kl åtta när jag går till jobbet från bussen i någon minusgrad kommer det fortfarande att vara vått. Ishlo Pishlo!
Men över lag gillar jag mina 32 kompisar med pärlor här och var!
 

Kommentarer

Lollee

2014-04-03 - 21:51:15
Sv: Jag tror att hon är 1.35 men är inte helt säker. Kan nog kolla upp det!

Skriv en kommentar