Första omgången av Bohuscupen

Som jag sa till några i stallet; härligt och roligt med en heldag i stallet men shit så skönt det är att komma hem.
Förklassen var jag lite lagom nöjd med ritten och hamnade på en niondeplacering med 65%.
Vänsterfattningen blev prima men högerfattningen blev det värre med. Sen, ful, fel galopp men vi räddade det precis i början av volten som blev lyckad för sig själv ändå. Glad och trevlig Pippilur och lagom framridning.
Ett par timmars utevistelse och sedan blev det dags att göra i ordning för andra klassen. Pippi som inte gått mer än ett pass om dagen tidigare var mycket skeptisk och surade till flera gånger på framridningen. Den sjukt starka vinden var knappast till någons fördel.
Inne på banan skärpte hon sig och jag red mycket bättre än i första klassen. Tyvärr blev högergaloppen ännu värre eftersom det blev helt fel och vi hade inte rätt galopp mer än ett kvarts varv på mittvolten. Det drog såklart ner poängen massor men annars fick jag faktiskt lite låga poäng på sånt som gick skitbra (enligt mig) innan den där missen. Det kändes som att bli nertryckt några decimeter i marken. Ni vet, när man gjort sitt absolut bästa och tyckte att det blev bra men får till svar "nej, det var det verkligen inte.". Hepp..
Trots mina procent vann vårt lag den här omgången och vi var jätteglada!
Mitt resultat räknades inte med så det känns i ärlighetens namn lite fjantigt att jag skulle vara med på prisutdelningen. Men, som snälla mamma påpekade, så låg vårt lag etta redan innan vår sista ryttare hade ridit och då var mina procent fortfarande med i beräkningen.
Nästa omgång är på Årekärrs Ridklubb och vi satsar såklart på vinst igen ;)
Astrid var dagens fotograf

Kommentarer

Susanna

2014-04-13 - 20:34:06
Vad roligt att ni vann!
Vilket program rider ni?
Svar: Ja det var riktigt kul att göra det på hemmaplan!Lätt C:1, finalen går i Lätt B:1
Ellen

Susanna

2014-04-13 - 22:10:52
Gud vad roligt! Jag vill också rida i lag sådär. Jag kanske får ta och byta till Askim och rida med er? :-D
Svar: Du är så välkommen så! Tre av lagryttarna fick så höga procent att de inte får vara med nästa år, men det kommer alltid nya som vill vara med och vi brukar ha minst två lag åt gången (:
Ellen

Susanna

2014-04-13 - 22:34:38
Gud vad roligt! Det finns inget sådan på Billdal, för hästar. Bara på mycket högre nivå. Och för ponny.

Nathali Wiklund

2014-04-14 - 08:27:51
Åh vad fina ni är, Pippin var ju otroligt snygg i knoppar :)
Svar: Tack! Kul att ha en häst som inte ser ut som en fjant i knoppad pannlugg haha
Ellen

Ebba

2014-04-14 - 12:17:53
Susanna: Billdal hade faktiskt ett lag med igår med endast 3 ryttare! :)

Skriv en kommentar