Veckans ridning

Nu har vi varit här i Stenby i en vecka. I torsdags kväll när vi kom blev det ingen ridning efter den långa resan. På fredagen tog vi en tur i skogen och på lördagen blev det lite dressyr. Sen blev jag sjuk.. Söndagen blev det därför longering och i måndags tränade mamma på långtygel. Sedan på tisdagen kände jag mig bättre och det blev galopparbete. Igår red jag dressyr och idag blir det uteritt.
Det går sådär.. Pippi är glad och snäll så det är trevligt att rida av den anledningen, men hon är väldigt tung i handen och bär sig inte alls. Underlaget är ju inte det bästa, det finns inte en plan yta att rida på, men det känns som att vi borde fixa det ändå. Fokusen under dagens ridning i skogen ligger alltså på att jobba i en med bärande form. Mycket tempoväxlingar och övergångar för att hon ska behöva balansera upp sig själv.
Jag måste komma på vad det är jag gör för fel. Förmodligen är jag väldigt passiv och jag vet inte om det beror på att jag är förkyld, att jag är så koncentrerad på omgivningen och att hon inte ska trampa ner i sorkhål som finns på åkrarna där vi rider eller om jag bara tappat det helt plötsligt och behöver ruskas om lite.
Imorgon ska vi iväg på en träning för Linda som sålde Pippi till oss. Förhoppningsvis kan hon hjälpa mig att fixa till det här.

Skriv en kommentar