Getingstucken

Idag låg jag en stund på hallgolvet med nerdragna byxor och pressade en lök mot vänstra skinkan. Varför tog jag mig för detta påhitt, kanske någon undrar. Kanske att någon rentav inte vill veta och bara stänger ner den här fliken.
Jo, så kan det nämligen sluta om ett gäng jordgetingar bestämt sig för att bygga bo i gödselhögen och du tömmer kärran precis som vanligt utan att lägga märke till de nya hyresgästerna.
Jag hade bara precis hunnit vända på klacken när det stack till i ändan. "Aj, en flisa i ridbyxorna!" tänkte jag men när smärtan bara eskalerade och en arg, gulrandig liten jävel surrade runt mig förstod jag vad som hänt. Jag ömsom skrek allteftersom smärtan tilltog och ömsom skrattade åt den jävliga situation som denna geting hade försatt mig i. På rumpan av alla ställen, jag skulle ju precis rida!
Det var nog skrattet som hjälpte mig hem för jag förstod ju att jag inte kunde bli kvar i stallet. Hur skulle sticket behandlas och tänk om jag var superallergisk och dog?
Väl framme i farstun värkte hela låret och det svartnade för ögonen. Vilket tar oss till hallgolvet. Löken är någon slags huskur och jag tror att det hjälpte lite. Svullnaden gick ner fort men det har gjort ont hela dagen.
Sånt som händer. Eller?

Inte min bild.

Kommentarer

Anonym

2014-08-20 - 00:03:38
blev det någon ridning?
Svar: Japp
Ellen

Skriv en kommentar