Rutiner

FB blev lite krasslig men det tycks inte vara någon fara med honom, förmodligen tog inte avmaskningen som gjordes innan betet så bra. Men i alla fall så behöver han stödfodras en del och de andra två kan också få ta del av det, därför får de nu gå in på natten så att de kan få både kvällsmat och frukost. Pållarna tycks vara helnöjda med det, tror inte att de har sovit så bra på nätterna nu när det har åskat i en period.
Men i och med denna förändring måste jag kliva upp en timme tidigare än vanligt för att ge dem frukost och sedan släppa ut. Det passar mig dock alldeles utmärkt för jag gillar att gå upp tidigt och få mycket gjort på morgonen.
06.45 stiger jag upp och cyklar bort till stallet (längtar ihjäl mig efter att bara kunna korsa gårdsplanen och vara inne hos hästarna). FB och Epos får müsli och något kilo hö. Pikachu får bara hö.
Jag plockar undan lite i stallet och fyller på vattnet i hagen medan de äter och eftersom de inte får så mycket på morgonen går det ganska snabbt. Sedan får de gå ut och jag är hemma igen ungefär 07.20 och äter frukost.
Klockan åtta är jag färdig med det och då är det Kringlan som får uppmärksamhet. I sisådär en halvtimme är vi ute och går i och runt trädgården och han får mat och nytt vatten.
Sedan har jag en hel timme åt mig själv innan jag behöver cykla till jobbet. Perfekta morgonen helt enkelt!

Skriv en kommentar