Kringeldag

Idag ska jag hänga med Kringlan, den lille stackarn har blivit lite försummad sedan vi kom hem från Skåne. Det blir inte lika naturligt att umgås med honom när jag måste gå ut för att göra det. När han bodde i stallet i en box så kunde jag ju leka och mysa med honom varje gång jag var i stallet av någon annan anledning, så då blev det flera gånger om dagen. Nu måste jag liksom påminna mig.
På ett sätt hade det varit trevligt att ha honom inne för då skulle han få mer uppmärksamhet. Men för det första så känns det mer naturligt att ha honom ute, kaniner tål trots allt kyla bättre än värme och nu när han är van vid att var ute så kan det bli för hastigt ombyte, och för det andra så har jag ingen bur här så då måste jag köpa en eller vänta till efter Nyår på att den kan tas hit från Skåne.
Jag får ta och hitta en kul hobby ihop med Kringlan. Kanske broderi, bågskytte eller en bokcirkel. Vi får se vad det blir.

Skriv en kommentar