Prylar och utsålda biljetter

Igår var jag på Hööks och köpte några julklappar (inte de sista dock.. hej framförhållning!). Aningen planlöst gick jag runt och letade efter småsaker som kan vara kul att få men som man kanske egentligen inte behöver och plockade på mig saker som jag gissar på att mottagaren kommer att avsky.
Blicken drogs naturligtvis åt hyllorna med schabrak och lindor, raderna med gnistrande pannband och täckesavdelningen ska vi inte ens tala om i tider då man suktar efter ett fint ylletäcke till sin fina springare. Men såhär precis innan jul är det totalt köpstopp för eget bruk. Dels för att slantarna går åt som ryktstenar under fällning ändå och dels för att det faktiskt finns en chans att man får något sådant under granen. Ett ylletäcke känns ju inte så troligt men det tar vi på mässan i februari ändå.
ELLER?!
I panik luskammar jag nätet efter tecken på att det finns biljetter till Göteborg Horse Show kvar men min jakt ger ingen utdelning. I hundra (naturligtvis inte men jag vet inte i hur många) år har jag besökt denna fantastiska tillställning vars show och mässa sparkar Stockholm där bak och kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig att jag inte skulle göra det även nästa år. Men ack och ve biljetterna tycks vara helt slut till lördagen. Idéer om att sätta sig i fosterställning i duschen och gråta börjar ta form.
Är det någon där ute som vet om de verkligen är slutsålda eller kanske till och med vet var man kan köpa/säljer själva? Två biljetter till Lördag förmiddag önskas men vi är nog öppna för förslag.
 

Kommentarer

Denise

2014-12-23 - 10:05:08
Men åh vad trist att biljetterna är slut!
Svar: Ja verkligen, vi fick till söndagen nu men det var ju inte den vi ville gå på egentligen
Ellen

Anna

2014-12-23 - 11:18:19
Fattar inte att de är slut! :( Men vi får satsa på Falsterbo om vi inte får tag i biljetter :)

Skriv en kommentar