Rage

Hon har en hel del humörsvängningar den där lilla Pokémonen.. Eller också så var det Nicke som då och då förolämpade henne.
Jag och Martin skrittade ut i skogen idag och gnällde efteråt på kylan. Pippi höll sig till att gnälla på Nicke. Gnälla är inte ett tillräckligt starkt ord, ragea passar bättre (verb från engelskans rage (raseri) "att ragea"). När vi precis suttit upp och skrittade iväg så var hon skitförbannad på den andra hästen, hon försökte på allvar bita honom en gång men slog för det mesta med huvudet och visade tänderna (helt normalt). Men ibland tycktes hon helt glömma bort honom och var fullkomligt tillfreds med tillvaron, för att med jämna mellanrum se ut att att kunna gå till attack när som helst.
Så skulle hon aldrig ha gjort mot FB, men å andra sidan - vem skulle någonsin kunna bli arg på FB för något? (möjligen jag när han rymde och fick Pippi att bli så orolig att hon vägrade gå in i stallet och det slutade med att jag låg på marken med Pippi ståendes på min fot så att jag inte kunde resa mig, men det är en annan historia)

Pippi och FB (och jag och Julle)
 

Kommentarer

Tuva Björnwall

2014-12-04 - 20:53:20
Åh vilken supermysig blogg du har, me like! :)

Svar; Tack! Jag vet faktiskt inte, hehe ;)



Nu har vi en "veckans blogg" igång på våran blogg, var gärna med :) http://fattagaloppen.blogspot.se/2014/12/veckans-blogg.html

Skriv en kommentar