Grisväder

Mina planer för att hinna rida båda tjejerna idag innan det blir natt är dessa:
Vid kl fyra är jag i stallet och mockar hos Sandressa. Sedan tar jag in henne och ryktar. Efter det får hon gå in i boxen och äta sin kraft, jag tar in de andra ponnyerna och går och mockar hos Pippi. Sen tar jag in storhästarna och efter det gör jag i ordning Sandressa som redan är borstad och har hunnit äta sin mat. Rider till ca kl 17.45. Sen är det Pippis tur och ca 18.30 sitter jag upp på henne.
Detta kräver att vädret är bra eftersom ridhuset är upptaget. Just nu är vädret riktigt grisigt och det ser mörkt ut.. En häst kan jag rida i pausen i ridhuset mellan halv sex och halv sju, men då får jag vänta till 21.30 för nästa ridpass och stallet stänger 22. 
Håller tummarna för att vinden slutar vina och det snöblandade regnet slutar falla. Annars är det kört.
 
 

Skriv en kommentar