Måndag

Igår gick jag och la mig vid någorlunda vettig tid. Skönt som attan att känna sig utvilad när jag vaknar klockan nio av hunger och direkt kunna stiga upp.
De senaste nätterna har jag inte kommit i säng förrän vid tretiden men har ändå vaknat mellan sju och åtta (så blir det när jag lägger mig sent) och har då inte velat gå upp eftersom jag är ledig. Det hela slutar i att jag med stora besvär masar mig ur sängen vid tiosnåret. Men idag gick det alltså bättre!
Nu på förmiddagen ska jag skriva ihop min lilla uppsats efter beteendestudien jag gjorde i förrgår. Frågan är hur jag ska få ner det på en knapp A4. Det känns som att jag har så mycket att skriva!
Efter det ska jag fixa tågbiljetter till Strömsholm då andra träffen är imorgon. Det ska nog bli hur kul som helst! Redovisning av vårt grupparbete om Pegasus, en löshoppning och förmodligen något om dekorativ hästvård är det som väntar.
Sen i eftermiddag ska jag och Sofia rida ut i skogen på ponnyerna. Hon passar Henri nu så vi har varsin bus att rida på.
Efter Sandressa så är det Pippi som ska ridas, såklart. Gårdagens träning för Viktoria började hemskt men slutade lyckligt. Därför ska jag känna på henne idag och se om vi kan hitta det där fina samarbetet vi tillslut fann igår.
Går det fort och bra håller vi nog inte på mer än en halvtimme, i annat fall så får vi ta det tills vi har det.
 
 

Skriv en kommentar