Veckoplanering

Nu är det viktigt att Pippi rids ordentligt varje vecka. Hon har mycket energi och om vi passar på att använda den nu så tror jag att vi kan utvecklas en hel del under våren.
  • Måndag - Uteritt 
  • Tisdag - Vila 
  • Onsdag - Hoppning
  • Torsdag - Träning på långtygel 
  • Fredag - Dressyr 
  • Lördag - Hoppträning för Sandra eller dressyr på egen hand 
  • Söndag - Dressyrträning
Jag ska se till att ta upp Stallboken och ha i skåpet så att man kan föra korta anteckningar om ridningen och se hur utvecklingen går. Ibland kan det nästan vara lite svårt att hålla reda på vad man gjorde för fem dagar sedan och hur det egentligen gick.
Lite nytt år nya tag tänker jag här.
Förra året la vi på att lära känna varandra och vi hade inga större mål eller krav. Nu kan vi börja satsa och planera lite, för även om jag säkert inte har mött alla Pippis sidor än så känner jag mig mer säker på vem hon är nu och kan jobba utifrån det.
Pikachu är en ambitiös häst som hatar när ryttaren gör fel och det talar hon tydligt om!

Skriv en kommentar