Helgplaner

Nu blev det två dagar i rad utan att vara i stallet. Har bara varit där lite snabbt och hällt upp lusern som Pippi numera får till sitt kraftfoder på eftermiddagen.
Igår var jag på hockey och idag ska jag in till stan en snabbis för att gå igenom en grej på jobbet. Tur att man har en mamma som löser allt och tar pållen åt en. (:
I helgen tänkte jag dra fram lite bommar och stöd för att ta några skutt med Pippiluren!
Lite spänd på hur det ska gå och ber till högre makter att hon ska vara på gott humör. Nu är jag ju inte den som tror på sådana makter så jag får väl egentligen själv se till att göra det bästa av situationen vad den nu visar sig vara.
Ska även se till att komma ut i skogen någon av dagarna. Har inte ridit ut sedan vi satte igång för några veckor sedan. Broddar på om det är isigt, inget ska få stoppa oss!
Är det bara jag som skjuter upp såna här roliga grejer till helgen?
När man delar ridhus med en ridskola hinner man inte riktigt dra fram hinder i manegen och när jag väl kommer till stallet efter jobbet så är det mörkt ute, alltså ingen uteritt.
Hur brukar ni göra för att få en lite roligare vardag?
Man kan ju snart tro att den där randiga tröjan är den enda jag äger..

Skriv en kommentar