Kursstart!

På tisdag är det dags för första kursträffen på Strömsholm!
Jag ska ju som tidigare nämnt läsa en kurs på distans under vårterminen med totalt sex träffar på Strömsholm.
Kursen heter Hästkunskap - Inriktning hästskötare och är en utbildning som ofta behövs om man vill läsa vidare inom hästnäringen. Den är ganska basic men jag tror att jag kommer att få lära mig en hel del nya saker och kanske tydligare förstå varför man gör på olika vis.
I slutändan kan man bli diplomerad hästskötare.
Jag är taggad till tusen för det här och vill komma igång så fort som möjligt!
Hade helst läst in mig en del redan nu men vi har ännu inte fått information om kurslitteraturen och att bara läsa i random faktaböcker om hästar känns inte helt vettigt.
Träffen är som sagt på tisdag (till onsdag) men jag åker uppåt i landet redan imorgon. Ska stanna en natt hos min moster utanför Uppsala och hälsa på.
Senast jag var där var för två och ett halvt år sedan när vi lämnade en av kattungarna (Findus) till min moster. Galet att det var så längesedan!
Hon har en liten unghäst som jag bara hört om men nu äntligen ska få träffa. Så det ska bli jättekul att hälsa på dem också!
Imorgon sätter jag mig alltså på tåget och lär inte kunna vara så aktiv här under de kommande dagarna, men jag tänkte försöka schemalägga något inlägg eller två.
Nu ska jag packa!
Bullen och Figges bror Findus, som på den här tiden hette Bruno-Mufasa

Skriv en kommentar