Lunch

Det gick bättre att äta mat idag än vad det gjort på länge. Sallad slinker ner. Tyvärr var soppan rätt äcklig. Varma Koppens svampsoppa som skulle vara krispig tack vara brödkrutongerna. Jävligt krispiga när de ligger löst i förpackningen med soppan. Eller inte. Hur tänkte de där?
Salladen är mâchesallad med mozzarella och solrosfrön med en dressing på olivolja, svartpeppar och apelsinsaft.
Magkatarren krossar mitt liv totalt i somliga lägen. 
En ganska så konstant smärta högt upp i magen mot bröstkorgen som är av samma typ som den man känner av när man är riktigt hungrig. Alltså ganska svårt att avgöra om man behöver äta eller ej. När det väl är dags för mat ersätts hungerkänslan snabbt av illamående så fort mat passerar läpparna. 
Makgatarr är mer eller mindre kroniskt.
Man kan "lugna" den genom att äta hälsosamt och regelbundet. Trtots att jag gillar grönsaker är hälsosamt inte mitt slagord. Lever för chips och har aldrig brytt mig om vad jag stoppar i mig. 
Att det är bra att äta lite men ofta passar dock mig utmärkt. Har en liten magsäck och jag hatar att bli mätt.
För att lindra magkatarren måste jag alltså tänka på vad jag äter och göra det ordentligt. Den stora utmaningen i detta är att komma in i rytmen eftersom jag knappt kan äta någontig vissa dagar. 
Men idag gick det som sagt bättre och jag hoppas att det betyder att det går åt rätt håll nu!
 
 

Skriv en kommentar