Jag har hittat den!

Som jag har letat. Ganska snart insåg jag att en knallgrön, kortärmad tävlingstopp det finns nog inte. Ingen annan som vill ha en sån. Det ska vara vitt, blått, rött eller rosa.
Med nya förhoppningar har jag finkammat sortimentet i sportaffärer som Stadium och XXL. Men ack och ve, enbart knälånga cykeltröjor tycktes finnas i denna kulör.
Men så, när jag och Anna spatserade mellan tälten på Falsterbos mässa så syntes den hänga där och fladdra i vinden. Med strass på kragen och ärmarna, något som jag inte alls vill ha, fyller den ändå ett tomrum och jag tog med den hem. En skitful färg tycker kanske många och som Louise sa; "Du vet att det kan bli för mycket grönt?". Men denna juvel ska bara skymta under min marinblå kavaj och matcha fint till ett vitt schabrak med grön kant och Pippis glittrande, gröna pannband. Nu ska jag bara se till att tävla också..

Kommentarer

ebba

2014-07-10 - 14:04:56
Har en känsla att det kommer bli galet snyggt. Är det några som kan bära upp det så är det nog ni! :)
Svar: Jag och Pippiluren rockar alla stilar ;) Tack!
Ellen

Anonym

2014-07-10 - 18:17:32
Kanske dags att boka träning, vad sägs om tisdag morgon?
mamma chaufför
Svar: Då gör jag det!
Ellen

Skriv en kommentar