Regnledig och grönt vatten

"Idag öser regnet ner och vi väntar oss inte så mycket gäster så är det så att du är schemalagd idag men gärna stannar hemma så maila oss"
Så löd mailet jag fick från personalchefen nu på morgonen. Det var först till kvarn som gällde och eftersom jag kan det där med kvarnar så var jag snabb som sjutton. Lika snabba var ledningen på jobbet och jag fick ett "Ok" till svar inom två minuter.
Regnet öser ju som sagt ner så det är inte en underbar dag att vara ledig på. Å andra sidan inte heller en underbar dag att jobba på. När det regnar så är det ju inte många som badar, men naturligtvis är den en enda liten skitunge som ska plaska omkring så att man ändå måste sitta och vakta.
Igår var vattnet i min pool grönt. Knallgrönt alltså. Bara vattnet dessutom. Det var inget smuts på botten eller något annat lortigt som gjorde det utan tydligen något med syre- och klorhalten.
Många undrande gäster frågade vad det var och jag mumlade saker om syre och klor och att det är ofarligt, svider inte så jättemycket så länge du inte får det i ögonen.
Försökte skämta med några småpojkar och sa att det var för att krokodilerna skulle kunna gömma sig. De blängde bara irriterat på mig, ingen humor alls.
(Åhherrejävlar vad äckligt! Skulle googla krokodil för att få fram en kul bild. Shit vad äckligt, gör det inte!! Jo, gör det)
 

Skriv en kommentar