Shopping

Jag och morfar tog skåpbilen till den lokala hästsportbutiken, Stallshopen, för att få tag på lite nödvändigheter. Bilens lastutrymme var dock överflödigt; det blev bara tre saker.
Nummer 1, flugspray för det vi har håller på att ta slut. Vill man överleva här så är denna produkt en förutsättning. Gillar den vi har nu, snäll mot miljön, håller ca ett dygn, flugorna sätter sig inte och den luktar citron.
Den hade de tyvärr inte så det fick bli Bromsstopp. Den är väl också rätt snäll mot miljön men luktar äckligt av tjära.
Nummer 2, huva till Pikachu. Tycker inte alls om såna egentligen eftersom jag tycker att det ser lite fjantigt och onaturligt ut med mössa på hästen. Tror dessutom att de oftast är helt onödiga. Men jag kan se att det finns ett behov i vissa fall. I vårt fall är det åter igen dem där flugorna. Pippi blir helt utom sig av stress när man rider och flugorna kryper på hennes öron.
Så i ett försök till att rädda min springare köpte jag trots min förakt en svart huva som var extra tunn över öronen så att hon inte ska bli varm.
Nummer 3, ett riktigt trevligt köp. Marinblå brallor för 100 spänn. WOHO! De är från Horka och väldigt enkla i modellen men sköna och tunna.
Alla tre föremål ska sättas på prov ikväll när jag ska rida.

Skriv en kommentar