Tillvaron

Idag ska det tydligen bli 28 grader vid klockan ett och jag vill bara gräva ner mig i en liten sval grotta. Förmodligen kommer det vara mycket folk på jobbet och jag ser inte fram emot det alls. Fy.
Men för att hitta lite ljusglimtar i min annars så nattsvarta tillvaro här på landet bland hästar och fält så kan jag ju låta tankarna vandra till huset borta i stallet. Nu finns det golv i 5,5 av 6 rum. Golv är ju väldans bra att ha så det är trevligt!
Snart kan vi säkert ställa in sängarna och soffan och mamma är på loppis idag för att hitta matbord och kanske stolar eller något annat användbart. På tal om sängarna som ska in så är den ena min som egentligen borde stå i Göteborg. Så jag har alltså ingen säng där längre. Ännu en anledning till att jag helt enkelt måste stanna här.
Stackars mig, jag har det inte lätt här i solen bland hästar och fält.

Skriv en kommentar