Trygg

På Falsterbo hade Agria en monter dit jag och Anna tog oss för att hon skulle köpa en grimma. Väl där passade jag på att fråga vad det kostar att försäkra en kanin. När svaret var "33 kr i månaden" och att de hade ett erbjudande med 20% rabatt om man tecknade försäkringen på plats så kunde jag ju inte avstå.
Trots att jag sa att jag var intresserad fortsatte hon i montern att försöka sälja det till mig. Det blev ganska långtråkigt, jag hade ju redan bestämt mig så hon behövde inte övertyga mig längre.
Hur som så tycker jag att det absolut är något man borde göra. Försäkra sina djur alltså, oavsett storlek.
Det beror såklart på vilken typ av person man är. Jag vet att jag skulle slänga fram alla mina slantar om Kriglan behöver vård, men tänk så bra att inte behöva göra det. Bara en röntgen kostar ofta över 1000 kr och då tar försäkringen 700. Så vet man med sig att man skulle göra vad som helst för att hålla livet i en liten lurvig (eller fjädrig eller fjällig för den delen) filur så är en försäkring något man absolut bör ha.
Tänk så hemskt om man faktiskt inte skulle ha råd med någon vård som kan rädda livet på djuret och så måste man avliva istället.

Skriv en kommentar