Uppe med tuppen

Ikväll är det After Work på jobbet så ridningen får bli nu på morgonen.
Har lyckats boka in en träning för Linda (stallchef på Bollerup, sålde Pippi till oss) imorgon och vill därför se till att rida igenom pållen idag. Man kan ju inte komma till en träning och ha problem! (Eller hur var det nu?)
Lite tradigt eftersom det blev en sen kväll igår. Var kvar i stallet till halv elva efter vår skogstur och satte mig vid datorn en stund när jag kom in. Dumt. Men som man bäddar får man ligga och jag bäddar nästan aldrig så därför blir det heller ingen sömn.
Egentligen tycker jag bäst om att rida på morgonen, eller på kvällen. Inte mitt på dagen alltså. Jag är en sån där som trivs i gryningen och skymningen. Vad heter det nu igen..? Just det! Vildsvin. Vild och svinig det är jag det.
Såhär ser tydligen jag och Pippi ut bakifrån när vi springer. Lite breda om ändan fast det faktiskt inte är så. Hade ingen aning om att mitt hår såg ut sådär, helt rufsigt ju! Galen färg också. Har någon sett min hårborste?

Skriv en kommentar