En oplanerad inplanerad vila

Jag har länge tänkt att lägga in en vila för Pippi i sommar för att hon inte ska vara helt slutkörd i höst och man tvingas ta en paus för att det helt enkelt inte går längre. Men jag har haft lite velande kring när denna vila ska äga rum. Jag ville inte ha den i samband med att vi flyttar ner till Skåne för hon kan bli så odräglig när vi är där. Tror liksom inte att samma regler och ordning gäller där som hemma. Därför vill jag ha henne igång under flytten så att det bara är att köra på när vi kommit ner. Men att ta den strax efter känns också lite riskabelt.
I och med skadan hon fick nu och vilan på en vecka så känns det faktiskt inte som att det är läge att tävla på fredag. Det är liksom ingen idé och det skulle kunna gå uselt för att vi inte är tillräckligt förberedda och då är det en väldigt onödig erfarenhet.
"Varför tar du inte vilan nu då?" sa min kloka lilla mor och jo, det ska jag baske mig ta och göra (vadå baske, vad tusan är det ens?)! Hon har redan fått en vecka så sisådär en och en halv vecka till med endast lättare arbete från marken och kanske någon skrittur i skogen så kan vi sätta igång innan vi åker till Skåne den 20:e.
Sånt här gjorde vi under vintervilan

Skriv en kommentar