Hej världen!

I nästan fyra dygn har jag överlevt utan uppkoppling. Det var inte det minsta jobbigt alls egentligen eftersom jag har haft att göra med jobb, ridning och målning, men jag ville få det att låta lite dramatiskt. Men visst känns det lite mysigt i fingertopparna när de får smattra över tangentbordet i kapp med regndropparna mot fönsterrutan och bilder från soligare dagar snyggas till innan de får visas för omvärlden.
Idag ska jag ta och presentera det fyrfota gänget för sommaren, tre bruna fina pållar strosar i det meterhöga gräset i hagen borta vid stallet. Senare ska jag ta den som är min av dem där tre och rida ut i skogen. Igår blev det travande på grusvägar i kvällssolen och ridningen innan den var ett dressyrpass på fältet som gick över förväntan. En vacker dag ska jag dra fram de rostiga hinderstöden och bygga upp någon liten bana (fast det kanske bara finns sex stycken stöd..) som vi kan hoppa när helst det faller oss in.
Men nu; lite mys i min lilla hörna i rummet.

Skriv en kommentar