V. 24

Imorgon eftermiddag åker vi till Särö Hästklinik med Pippi för att se om veterinären kan hitta vad som är fel med henne.
Jag tror fortfarande på en sträckning eller något annat som sitter uppe i kroppen som orsakades av att hon låg fast i boxen. Hältan syns bara på böjt spår just nu och hon reagerar när man trycker på en muskel på vänster sida vid bogbladet, nära halsen.
Tur i oturen att detta skulle hända när en vila passade in. Jag hoppas verkligen att hon blir bra innan vi åker till Skåne. Av flera skäl såklart, dels för att hon ska vara halt så lite som möjligt för hennes egen skull men också för att jag inte ska behöva ta en igångsättning på egen hand utan moraliskt stöd från mamma eller ens närvaro av mer än en annan person. Hon (Pippi alltså, inte mamma) kan bli riktigt odräglig och utan manegeväggar och som sagt min mamma så känner jag mig inte alltid helt kaxig där uppe på den stegrande vilden.
Bortsett från det är jag glad över att vi snart åker! Närmare bestämt på torsdag nästa vecka.
På onsdag ska jag till Kungsbacka Ridklubb och fotografera unghästhoppningen. Det ska bli riktigt roligt och det känns som ett bra tillfälle att öva. Många är ju där mest för att träna sina hästar och då känns det inte som att pressen på mig är lika stor.
Jag ska inleda veckan med att lägga mig och sola! Trots att jag solar i bikini får jag till en bonnebränna med v-ringning. Härligt med pigment som sitter i från föregående år, eller?

Skriv en kommentar