Blogglust, dressyrträning och yogatankar

Nu har jag vilat ett tag och hittat suget till att vilja blogga igen!
Målet är att få upp mer vettiga saker här; inte en massa onödigt småkrafs och inte på tok för djupdykande analyser av mina egna ridpass. På ett kul vis vill jag dela med mig av egna erfarenheter, inspiration, idéer och bilder. Låter det bra?
Igår blev det en sen och välbehövlig dressyrträning för Viktoria. Det börjar verkligen lossna nu och även om det inte gick så fantastiskt bra som senaste träningen så hittade vi nog dit på slutet. Att starta några dressyrklasser i vår känns inte lika avlägset längre.
Jag har ganska dålig motorik i mina armar verkar det som. Min kroppskontroll måste förbättras. Varje ridpass sitter jag och spänner min vänsterarm så det gör riktigt ont till slut och det måste ju såklart upphöra! 
Att träna utanför ridningen är något jag avskyr. Springa är dötrist och jag har aldrig satt min fot på ett gym. Men kanske vore yoga något? Det är inget konditionskrävande men balansen och styrkan tränas och det är ju för tusan A och O för en ryttare!
Är det någon som har prövat och hur gick då det?
 

Kommentarer

Susanna

2014-03-07 - 21:25:44
Jag brukar köra yoga på mitt Wii. Skitbra, och man kan "tävla" mot sig själv. Mycket motiverande för en tävlingsmänniska som jag själv :-)
Svar: Jag som varken har ett wii eller är en tävlingsmänniska.. Men jag kan tänka mig att det är motiverande att kunna se sitt resultat för varje gång i form av siffror eller vad det nu är. Får ta och leta fram något liknande (: Tack för tipset!
Ellen

Skriv en kommentar