Full rulle på dirren

Kom precis hem från Strömsholm och ska nu stoppa i mig mat och sedan traska bort till stallet för att göra mig redo för en dressyrträning.
Är helt degig efter tågresan och känner mig konstig i magen efter all pasta, godis och kakor som har ätits under de senaste två dagarna. Men det är bara att samla sin styrka och köra på. Jag ska se till att vi får en riktigt lång framridning idag så att vi kan få ut något av själva lektionen och inte bara krångla runt för att piloten inte fått ordning på sia armar och ben eller någonting egentligen.
Vi tar ett schabrak utan padd den här gången eftersom vi hade det med förra träningen. Jag vill se om det är någon skillnad från när hon kastar med huvudet och blir arg. När jag prövade det själv kunde jag inte märka något. Det var svårt och kärvigt ändå och ibland gick det bra ändå.. Jag red även lite barbacka den dagen för att se om hon var bättre då eller om jag kanske kunde känna något i hennes kropp som var fel. Det började hur bra som helst med sedan plötsligt tog det bara stopp. Sen blev det bra igen och så skit några minuter senare. Fram och tillbaka. Vi avslutade såklart när det gick bra.
Hoppas verkligen att det blir bättre idag.. Nu har vi ju haft två positiva roliga ridpass där hon har varit framåt och glad. Vi får se helt enkelt!

Kommentarer

Emma

2014-03-28 - 21:21:52
Fint träns! Är det stor skillnad från andra träns?
Besök gärna min blogg!;)
Svar: På min häst är det inte det, för henne är bettet viktigare. Men jag hittar inga nackdelar med det (utom att det är jobbigt att skölja bettet) så ska man köpa nytt träns så tycker jag att man borde testa det här eftersom jag tror att det är bekvämt för hästen oavsett om den är känslig eller inte. (:
Ellen

Skriv en kommentar