Licens-stress och Kavaj-ångest

Vaknade av mig själv vid halv åtta, liksom de senaste mornarna. Håller kanske långsamt på att förvandlas till en tupp. Eller en pensionär.
Dagens allra första plan var att ligga kvar en stund, men nej se det gick inte! Kunde inte sluta tänka på att jag ännu inte skaffat licens till mig och Pippi och att anmälningstiden till första omgången i Bohuscupen Dressyr (på hemmaplan woho!) går ut på tisdag.
Till och med i min dröm när jag slumrade till igen så kom mamma och tjatade på mig att jag var tvungen att gå upp och fixa det. Så det fick jag ju helt enkelt se till att göra. Men först en liten frukost för att ens orka starta datorn. Utan mat i magen är jag lamslagen. Men nu när det är fixat så ska jag äta frukost nummer två. Det blev ju bara en skål med flingor vid den första och det räcker minsann inte!
Förresten så har jag anmält mig till en Pay & Ride på Göteborgs Fältrittklubb som är om en vecka. Tills dess måste jag införskaffa ett rött band att knyta i svansen på Pippiluren och kanske även ett marinblått för att göra ett nytt hårnät som matchar nya kavajen. Om jag kommer ha kavajen på söndag. Det stod att det var valfritt och jag är fjantig och räds över detta scenario: Jag kommer i min nya fina kavaj men ingen annan har klätt upp sig på det viset. Det går åt helsike för mig och där sitter jag i den dumma kavajen som om jag trodde att jag var något. USCH. Fjantigt, eller hur?
Men som den visa Julle sa: Ta med kavajen så kan du ju välja hur du vill göra där. Smart!
Första "tävlingen" (clearround): Svart fleece, vit halsduuk och ljusa ridbyxor. Ingen strass eller blanka knappar, då trivs jag bäst

Kommentarer

Ebba

2014-03-23 - 18:04:55
Eller så bara tar du kavajen, dels för att "rida in den", dels för att det helt enkelt är snyggt ;) Hahaha där fick du ta del av mina viktiga åsikter; )
Svar: Men jag vågar ju inte ):
Ellen

Anna

2014-03-23 - 19:48:59
På bilden ser du ut som en mini-Anette!

Svar: Haha ja! Jag var verkligen jättelik henne när jag var liten
Ellen

Susanna

2014-03-23 - 20:50:25
Jag skall också rida på GFRK nästa söndag. Jag kommer inte ha kavaj. Av just samma anledning :-)
Svar: Vad kul, lycka till! (: Ja men visst känns det lite fjantigt att gå all in även i klädväg när det bara är en träningstävling, men det är ju snyggt egentligen
Ellen

Skriv en kommentar