Noll kondition

Hej dålig uppdatering!
Idag var det hoppträning och vi slog vårt höjdrekord för andra gången den här veckan. Nu klippte vi en meter och det kändes inte som några konstigheter alls.
Träningen började skitbra med en mjuk och snäll Pippi som gärna fattade galopp när jag bad om det. Inte så "snärtigt" som jag skulle önska men att hon gjorde det med gott humör var guld värt!
Allt flöt på hur bra som helst och för första gången kände jag mig som något mer än en liten fluglort i sadeln. Jag kunde faktiskt förutse sprången och påverka takten och tempot mellan hinderna. För att skryta lite så var min eftergift alldeles prima vilket den inte precis har vart förut.
Men mot slutet blev Pippiluren rätt trött och själv höll jag på att storkna totalt. Kan inte andas ordentligt i min säkerhetsväst och kondisen är i botten redan som det är. Pippi sa "nej måste vi ta i mer?" och jag svarade "ja inte tänker jag göra det i alla fall". Det blev naturligtvis pannkaka av det hela och det var inte så gott som det låter. Slet av lite hud från fingrarna som jag gärna hade haft kvar och fick väl sisådär 17 stopp innan vi kom över sista linjen.
Retligt som attan men vi får alla fall glädja oss åt första halvan och så får jag ta med min skruttiga tant-kropp ut på en och annan löptur..

Skriv en kommentar