Skåne-planer

Har vi lite tur med jobb, hästsällskap och vädret så åker vi kanske ner till Skåne med Pippi vid påsk i en vecka eller mer. Det vore helt underbart! Saknar och längtar efter Stenby med häst varje dag.
Med eller utan häst så åker vi ner vid påsk dels för att fira just påsken men också för att jobba på huset som förhoppningsvis blir klart i sommar så man kan flytta in. Jag ska även fixa i stallet.
Vad som blir gjort beror ju på om det är hästar med eller inte. Om jag har den turen så blir det grovstädning av "ponnydelen" i stallet. Två boxar där det är lägre i tak. Det är faktiskt så lågt att man inte får ha någon häst där, oavsett mankhöjd. Men det är nemas problemas, sadelkammare måste jag ju ändå ha! Den delen måste alltså tvättas och målas. Krokar, täckes- och sadelhängare får vänta en stund tills allt är klart.
Är det inte några hästar i stallet blir det grovrengöring av hela stallet. På vissa ställen är väggen lite trasig från hästsparkar och annat så det måste muras innan det är någon idé att måla. Men något går säkert att hitta på. Boxgallren måste ju också målas till exempel, de ska bli röda.
Rött stål, mörkbruna/svarta boxväggar, en sadelkammare i boxen till vänster i ponnydelen och bra hyllor plus en bänk vid kranen. Krokar för grimmor på varje boxdörr och upphängningar för grepar och sopkvastar. Kan ni se det?
 
Favoritminnen från somrarna i Stenby:
Jag och Joppe tränade dressyrprogram för New Forest SM
 Galopp över gröna fält, sista sommaren med Joppe
Kvällsmys med tjejerna i hagen, förra sommaren; den första i Skåne med Pippi
 På äventyr med bästa vännerna
 På äventyr på egen hand (det var när jag mötte vildsvin och trodde att jag skulle dö)
 På äventyr med Kringlan
 Uteritt (det blev det ju nästan varje dag) i morgonsolen

Nu blev det mycket bilder, hoppas ni står ut med mig. Det här är verkligen min favoritplats på jorden. Kan ni förstå känslan jag vill förmedla genom bilderna?

Kommentarer

Mikxki

2014-03-14 - 15:31:28
Vilk härliga bilder från Stenby :)
Svar: Tack! (: Känner du till det?
Ellen

Skriv en kommentar