Slut för idag

Då går ännu en dag mot sitt slut. Lite sjukt och skrämmande när man tänker lite för mycket på hur fort tiden går egentligen.
Idag har jag rensat bland bilder, förde över alla mina bilder som fanns på mammas dator eftersom jag inte kunde få dem till min gamla dator de sista månaderna med den. Det var ju några hundra.. Jag prövade veggiebacon, det var lite spännande. Tänkte berätta om det och tipsa om andra "köttersättningar" nästa vecka.
Sedan blev det stallet och dressyrträning. Den började fullkomligt katastrofalt men slutade prima. Till nästa gång ska jag se till att få ordning på min kropp så Pippi förstår vad jag menar direkt. Nu vet jag verkligen inte vad jag höll på med. Usch så hemskt det kändes.
När jag kom hem bakade jag. Konstigt eftersom jag avskyr att baka. Det är inte roligt och det blir inte tillräckligt gott när man är färdig. Matlagning är mycket bättre. Sist men inte minst har jag renskrivit en text om strålröta till en hemuppgift från Hästkunskapen.
Nu vet ni alltså vad jag har gjort idag och kan därmed gå och lägga er utan att behöva ligga vakna hela natten och undra.
Godnatt!
Hittade den här bilden när jag rensade på mammas dator:
 Det är sommaren 2005 när vi hyrde två shetlandsponnyer i sex veckor hos mormor och morfar. 
Jag hade Loppan, en helvild hårfager kille på 107 cm som jag ramlade av varje dag. (är det bara jag som tycker att han och Kringlan är lite lika?)
Jag var 11 år och kunde rida shetlandsponny.. Men jag är väl lite lång på honom antar jag. Hur långa var ni i den åldern?

Kommentarer

Anna

2014-03-18 - 11:21:36
Åh vilken härlig väg att rida på! :)
Svar: Ja den är underbar (: Alla ridstigarna i den skogen är helt naturlig sand
Ellen

Skriv en kommentar