Våren går dessvärre i rosa

Igår gjorde vi ytterligare med plats åt årets vårnyheter på jobbet. Alla tunga, mörka vinterjackor och fodrade skor och stövlar packades ner i lådor. Även om de fortfarande känns mysiga att känna på och har snygg design så kändes det väldigt uppfriskande att få plocka ner vintern.
Idag kom Mountain Horse's vårkollektion in (äntligen) och en hel del Pikeur hänger redan uppe. Pastell tycks vara en stor del för den tyska tillverkaren och rosa dominerar bland pikéer, jackor och västar. Verkligen inte min grej över huvud taget men det är ändå fint att se på.
Mountain Horse är lite försiktigare men slänger ändå in en hel del fuchsia bland det annars ganska marinblåa.
Glööckler kommer med ännu en kollektion. I höstas lanserades en där svart och silver var basen i schabrak, skydd tävlingskläder med mera. Nu är det silvriga utbytt mot guld och här och var är vårens rosa signum inblandat. Där vitt är huvudsakliga färgen med rosa detaljer tycker jag att man anar vårkänslorna, men annars så känns det inte så väldigt typiskt för årstiden. Svart och guld är dock en storfavorit i mina ögon!
Är man djurisk av sig finns schabrak och ridbyxor med leopardmönster. Modigt av den som vågar sig på det tycker jag, men har själv aldrig gillat att bära den typen av mönster.
 
Jag vill gärna fylla (den redan överfulla) garderoben med ljusa fräscha färger men tar, som genom hela mitt liv, avstånd från rosa och får då leta på andra platser. Schockemöhle har ju även de rosa men också en hel del "Tema Sverige" blågult at it's best! Suktar efter ett schabrak att matcha med min funktionärspiké från Fälttävlans EM i somras.
Men det ser visst ut som att det krävs viss ansträngning från min sida för att åstadkomma ljusa härliga outfits när det som säljs antingen är för dyrt eller inte alls min smak.
Har ni någon särskild favorit?
 

Kommentarer

Anita

2014-03-21 - 17:51:24
Rosa som är så fint :D
Svar: Haha jag avskyr verkligen att bära rosa! Men det kan vara fint på andra (:
Ellen

Lisa

2014-03-21 - 18:02:15
Åh rosa är en av mina favoriter UTANFÖR hästarna, men inom ridsporten håller jag det hälls ifrån mig, haha :)
Svar: Det är lite svårt på många hästar tycker jag. Vanliga bruna och fuxar är inte särskilt snygga i det
Ellen

Andrietta

2014-03-22 - 17:08:06
Schockemöhle, alla gånger!
Svar: Så himla snyggt! Jag har dock aldrig haft något från dem innan så jag har själv inte upplevt kvalitén. Har hört att den är bra men skulle jag hitta en liknande men billigare variant så blir det nog det istället
Ellen

Skriv en kommentar