Ingenting funkar

Ni vet såna där dagar när massor av grejer bara går emot en? Min dag har börjat så. Det är absolut inga allvarliga, oroväckande saker som drabbar mig men det är nästintill imponerande hur allting bara kan fucka up samtidigt.
Det började med att jag skulle fixa en funktionärslista åt mamma och ta med till stallet senare idag. Den skulle göras om från en funktionärslista för en hopptävling till en för en fälttävlan. Den fanns på mammas mail så jag behövde såklart starta hennes dator. bara det tog väl kanske tjugo minuter eftersom den hade satts i vänteläge och då får den ofta en blackout och vill inte starta upp igen. Så den fick stängas av med våld och sedan startas vilket tar ofantligt lång tid för den gamla burken.
Under tiden gick jag ut för att släppa ut kringlan men fick brottas en stund med hans hage av kompostgaller eftersom det hade blivit helt skevt på något vis. Svettig kom jag in och påbörjade nästa kamp vid datorn.
Dokumentet som jag öppnade upp och skulle ändra var skrivskyddat vilket gjorde det hela väldigt besvärligt, men efter att ha sparat ner det på datorn kunde jag hantera det någorlunda. Funktionärslistan var en färdig tabell som visade sig vara ganska krånglig att ändra på men det gick med mycket möda och stort besvär.
När det äntligen var klart skulle jag skicka den till min egen mail så att jag kunde öppna den på min dator och skriva ut den. Då var filen tydligen för stor att skicka över via mail (förstår inte hur stor den kan vara!). Hepp, skit i det då! tänkte jag frustrerat och gick in på ridklubbens hemsida för att ladda upp filen i dokumentarkivet där och i den ordningen kunna nå den från min dator. Nej men då fungerar plötsligt inte filhanteraren i episerver! Det var alltså inte själva dokumentet som var problemet längre utan nu la andra hjälpmedel av innan jag ens hunnit blanda in funktionärslistan. Så jag gav upp för en stund eftersom jag ändå inte ska till stallet än och det är ju då listan ska med.
Satte mig vid datorn för att kolla på ett avsnitt av game of thrones. Jag och Jakob såg på tre stycken igår och det var nemas problemas. Inte ett enda avsnitt vill starta. HBO logga hinner knappt komma upp och så tar det bara stopp.
VARFÖR? ):
Jag är så trött på allt nu att jag inte ens tänker ladda upp någon bild till det här..
#i-landsproblem

Skriv en kommentar