Regntäcke - Hjälp!

Titeln blev aningen mer dramatisk än vad det var tänkt..
Det är ju synnerligen vist att ha dubbla uppsättningar av det mesta av hästutrustningen; saker går sönder, blir blöta eller kommer bort. Jag har alltid förespråkat "Du behöver inte så mycket som du tror!" - (och har nu ett skåp fullt med schabrak..) men med påminnelsen om "vissa saker är nödvändiga!". Som till exempel dubbla uppsättningar av tunna regntäcken. Man har ju regntäcket när det regnar - alltså blir det blött. Men det hör ju inte till ovanligheterna, särskilt inte i Göteborg, att det regnar flera dagar i sträck. Ofta hinner inte regntäcket torka över en natt.
På något mirakulöst vis har vi klarat oss igenom ett år med bara ett ofodrat regntäcke men nu börjar vi märka av bristen. Till exempel var jag tvungen gå upp till stallet idag innan jobbet för att hänga fram täcket som hon hade på sig igår och det var fortfarande lite fuktigt. Det funkar ju absolut om man känner att ekonomin tryter men så illa ställt har jag det inte (ännu).
Så jag har letat lite efter tunna regntäcken och trillade över det här på Hööks hemsida. Har aldrig sett ett sånt innan.
Det är alltså ett kombinerat regn- och flugtäcke. Regntätt på ovansidan och tunt "nät" på sidorna. Avtagbar hals ingår. Hästar blir ju sällan blöta på sidorna och jag skulle inte känna mig så ond om jag la på det här över Pippi en regnig dag på sommaren för att kunna rida sen, eftersom jag tror att det är mindre varmt än ett vanligt regntäcke.
Nu undrar jag, är det någon som har använt ett sånt här, eller hört något om det? Någon som har erfarenhet av Horsepowertäcken i övrigt? Är passformen och kvalitén bra?
Tanken är väl att ha det mest som ett reservtäcke så därför måste det inte vara superkvalitet. Men tar hon en burnout i hagen ska ju såklart inte bogspännena släppa.

Kommentarer

Susanna

2014-05-21 - 18:54:01
Ztarlet har en gammal modell av det där täcket och det är toppen!
Svar: Okej, vad bra! Tror faktiskt att jag ska köpa det (:
Ellen

Skriv en kommentar