Best of Stenby 2014

Såhär på slutet av vår långa vistelse i södern tänkte jag samla ihop de bästa stunderna jag haft här nere sen vi kom hit i juni. Egentligen var vi ju här i påskas också men nu tar vi den här omgången för sig. De allra finaste minnena är från hästryggen på världens jobbigaste häst och ofta i gott sällskap, men även några från marken i sommarsolen och såklart - på ryggen hos världens snällaste häst FB.
Det var Midsommar när vi körde ner till Stenby och familjen Brun träffades för första gången. En fin och harmonisk flock bestående av Farbror brun, Syster Brun och Lillebror Brun.
De dagar då jag inte jobbade som badvakt i tusen timmar om dagen tog jag min bruna cykel och begav mig till Fyledalen och försvann i skogens värld i timmar.
En kväll-natt-morgon var det fest i Lund och när jag blev avsläppt hemma klockan fyra på morgonen såg det ut såhär och jag irrade runt i dimman iförd gummistövlar och klänning och bara njöt av stunden med hästarna.
 En annan ledig dag körde jag till Flyinge och såg på SM i Fälttävlan. Missade min hopptränares start med 10 minuter på grund av min ovana att köra fel - helt fel.
 Jag och min Skåne-kompis Anna var på Falsterbo. Kom hem med fina fynd och roliga minnen
 Jag och Anna gick inte bara på Falsterbo, vi red ut tillsammans också. Hur härligt som helst!
 Blev ÄNTLIGEN klar med min efterlängtade sadelkammare, fin blev den också om jag får säga det själv!
 Hade härliga stunder med Kringlan i kvällssolen
Huset blev till slut klart och jag flyttade in tolv steg från stallet 
 
Arbetssäsongen var slut och Nathali och Julle kom och hälsade på. Vi red ut, hängde med kor och var på utflykt
Sen kom hösten med äpplen och mysigt dimmiga mornar.
Jag fortsatte med mina vandringar i skogen och hängde med hjortar och vildsvin
 Vi var iväg på tävling för första gången på länge och det blev ett rätt bra resultat. 11 av 37 startande och 64% i Lätt B:1.
Och nu är det snart slut på det hela. På söndag rullar bilen med släp norrut till Göteborg. Mot vänner, sovmorgon, ridhus, och ett välfyllt kylskåp. Bort från oändlig skog, världens snällaste häst, morfar och vänner. 

Kommentarer

Anna

2014-11-15 - 14:27:07
Kommer sakna dig! Men vi ses igen! <3
Svar: Jag kommer sakna dig med! Horse show nästa!!
Ellen

Skriv en kommentar