Hemma

Nu är Pippiluren och jag tillbaka i civilisationen. Skönt men lite sorgligt.
Jag kunde sova till nio idag utan att behöva gå upp för att morgonfodra. Spenderade bara en timme eller så i stallet på förmiddagen med lite mys och mockning och hällde upp eftermiddagsfodret som hon får när hon blir insläppt av någon annan. Behöver alltså inte tänka på tider utan kan komma och gå som jag vill.
Ikväll ska jag upp dit (jag säger upp för stallet ligger uppe på en kulle och jag bor nedanför den) igen för att mysa lite mer och förhoppningsvis kunna släppa henne lite i ridhuset och busa runt. Kan ju vara bra att göra det när det är tomt, är inte så säker på att någon skulle uppskatta att ha en lös marodör på samma ställe som man rider.
Det är rätt skönt ändå, att kunna släppa ansvaret en aning till människor som man litar på.

Skriv en kommentar