Umgänge

Jag och Pippi hade en fin stund i ridhuset ikväll. När lektionerna var slut vid nio ledde jag in henne i träns med ett grimskaft och vi promenerade omkring lite. Gjorde halter, igångsättningar och ryggningar. Det var inte så himla korrekt alltid men hon var väldigt lyhörd.
Efter en stund släppte jag henne och då gick hon runt lite själv och emellanåt kom hon tillbaka till mig för att hitta på något. Det kändes väldigt bra. När hon gick fritt höll hon sig ändå nära och lyssnade på vad jag sa och när hon kom till mig var det verkligen som att hon ville umgås lite mer.
På slutet busade vi lite i galopp och jag "jagade" henne. Hon verkade tycka att det var roligt men för att kolla så att hon fortfarande ville vara med mig och inte kände sig skrämd på riktigt så visslade jag henne till mig och gjorde sedan lite övningar. Hon kom direkt och lyssnade bra så det verkade ju ha gått som jag ville. Hur mysigt som helst hade vi det.
Grymt bra bild från instagram..

Skriv en kommentar