Planen tillsvidare

Hej hästbloggen, ett tag sedan sist. Jag hoppas ju såklart att ni som läser här har hängt med över till min nya blogg men kan ju också förstå att vissa läste enbart för hästerites skull. Därför har jag nu bestämt mig för att försöka lägga upp typ tre inlägg i veckan. Lite för att berätta hur läget är med mig och hästarna, vad som är på gång och vad som har hänt. Ska även försöka lägga upp lite annat kul också, när det händer något särskilt och kanske något tips eller ett bildinlägg, vi får se helt enkelt.
Här öser regnet ner till och från och jag tycks alltid pricka skurarna när jag ska rida. Dock var det en regnfri dag i lördags när Julle hade tagit sig hit ner på en sista minuten biljett och vi red på långritt med lunchpaus. Jag körde ut i skogen på morgonen och gömde undan en kylväska med mat och satte upp snöre runt några träd som blev en liten hage åt hästarna.
Vi hade det hur mysigt som helst. Av en ren händelse var vi klädda i grå mantlar med guldknapp, sånt som känns praktiskt att ha fladdrande bakom sig när man galopperar genom skogen.
I ett svagt ögonblick har jag anmält mig och Pikachu till en dressyrtävling på söndag. Vi ska genomföra två program (Lätt C:2 och Lätt B:1) och jag kan inte riktigt förstå hur jag ska kunna komma ihåg båda två. Shit pommes vad har jag gett mig in på? Opassande nog så tycks vi vara inne i någon liten svacka i dressyrarbetet. Men jag ser mest helgens tävling som en träning och erfarenhet, visst vore det kul med en rosett men det är lite skit samma faktiskt (ljug, jag vill vinna över alla).
Julle på en pläd under vår lunchpaus

Skriv en kommentar