Nordväst

Long time eller vad man säger, det blev visst ett blogguppehåll på några dagar. Så går det när ens föräldrar kommer ner och sätter upp duschdraperier och speglar och fyller huset med ljuslyktor, underlägg och servetter.
Jag lämnade helt känslokallt bort min häst i en vecka (ska nog ringa idag för att se hur det är med henne) hos vår tränare och följde med mamma och pappa norrut igen. Så i skrivande stund sitter jag i Göteborg med en mjuk och gul herre i knät som biter mig i armen och spinner och det känns hur bra som helst.
Även om jag uppskattar att ha en TV (vilket jag dock har i Skåne också nu efter föräldrarnas visit) och inte behöva gå och lägga mig tidigt för att kunna stiga upp tidigt så känns det väldigt konstigt att inte ställa klockan på 06:45 för morgonfodring och att jag kan höra röster och bilar precis utanför huset. Saknar Pikachu och FB lite grann redan.
Men på lördag åker jag söderut igen för att möta hösten i lövskogarna. Så är det med den saken.
(Lite bildbrist milt sagt, men jag hittade den här som ju faktiskt råkar vara mormor och morfars äppelodling på hösten)

Skriv en kommentar