Saknad och investeringar

Livet är alldeles fruktansvärt tråkigt utan en brun, trotsig pokémon-häst vid en sida. Saknar Pikachu jättemycket och det känns hur konstigt som helst att inte behöva stiga upp tidigt på morgonen för att ge hästarna frukost. Men imorgon åker jag söderut igen och då blir ordningen återställd igen.
Trots min saknad efter den där pållen (saknar faktiskt FB något oerhört också) så har jag fått en del välbehövliga bestyr uträttade här hemma. Jag har färgat håret, köpte lila färg och kände mig helt galen och vild med det men så blev det inte så lila som jag trodde. Det blev dock väldigt tjusigt ändå måste jag säga. Har fyllt på mitt lager med strumpor och hårsnoddar, sånt som går åt som smör. Jag har även investerat i en riktigt fräck hatt, en lång grå kofta som får mig att känna mig som Gandalf och en mjuk, grön halsduk. En del annat smått och gott utan större betydelse har också fått slinka med.
Idag ska jag köpa ett objektiv (om det funkar som det ska, har svarat på en Blocket-annons) och det är ju sjuhelvetes trevligt om det blir bra. Just nu har jag ett macro (bra för närbilder/porträtt) och ett tele (lång bra zoom, använder alltid det på hästtävlingar) men saknar ett som funkar bra till landskapsfotografering. Har spanat in mig på ett Canon 35/2.0 IS USM som ska fungera alldeles prima till sådana tillfällen.
En annan sak som jag överväger att införskaffa är en mystisk kappa från Bikbok (vilket gör den väldigt o-mystisk). Den är lång och fräck så när man går med långa raska kliv så kommer den att fladdra respektingivande. Luvan är stor och fantastisk och bra att gömma sig under när det är en sån dag (hittade tyvärr ingen bild).
Nu ska jag hänge mig åt studiernas värld innan jag beger mig till stadens mitt med anledning av det tidigare nämnda objektivet.
På grund av viss bildbrist bjuder jag på denna från ett ridläger 2004(3?) Jag sitter på den vita ponnyn i mitten som drar ner huvudet haha
 

Skriv en kommentar