Veckans Veggie - Stekta grönsaker med makaroner och sojanuggets

Så tar vi och prövar igen.
Nu lagar jag min egen mat och åt mig själv endast (bortsett från den här gången då..) så det blir helt klart vegetariskt. Jag tänker göra det helt absurt lätt för mig och er och helt enkelt tala om vad jag stoppar i min mun och låter passera vidare ner till min mage.
Ibland kanske det kommer något avancerat, spännande och exotiskt recept. Men allt som oftast är det faktiskt busenkelt och jag tar vad som finns och smakar bra ihop och blandar. Sen att jag har visat mig vara en gud på att laga mat är en annan femma.
Självklart är det ganska ofta som jag har något halvfabrikat från frysdisken, vissa saker är faktiskt skitgoda och jag rekommenderar dem - medan andra grejer kanske är onödigt för en som vanligtvis äter döda djur (jag hatar er inte för det).
Detta käkade jag och Jakob här om dagen:
Stekt majskolv, paprika, broccoli och sojanuggets (sjukt goda!) med makaroner. 
Här kommer beskrivningen läs noga och för anteckningar.
Gör såhär:
Koka makaroner och stek nuggets, majs, paprika och broccoli i en stekpanna - i var sin om du så vill. Krydda efter behag.
Skitsvårt eller hur?
"Krydda efter behag" - lär dig vilka kryddor du gillar och vilka de passar ihop med. Om du är osäker, googla två kryddor och se om du hittar dem i samma recept. Det funkar med alla ingredienser. Persilja är prima krydda och fullt av järn.
Jag kryddade detta med citronpeppar, svartpeppar och koriander (pulverform, smakar inte alls som bladen).
Andra/fler grönsaker går såklart att lägga till. Kan tänka mig att det är gott med morötter (varför tog jag inte det, har ju det i kylen).
För den som är orolig för mitt näringsintag kan jag meddela att soja är en naturlig proteinkälla och vill man bry sig lite extra så kam man byta ut makaronerna mot bovete.
Sammanfattning av det här inlägget: En dag åt jag majs, broccoli, sojanuggets och makaroner. Det var gott, pröva du också. Men du kan byta ut allt om du vill, fritt land osv.

Skriv en kommentar