2014 - Januari

Bättre sent än aldrig eller vad säger man? Det är väl förvisso en jäkla lögn för jag skulle kunna lägga upp en årsresumé i juli för föregående år och säga samma sak men då skulle aldrig faktiskt vara ett bättre alternativ.
Anyway! Jag väljer att dela upp min tillbakablick på 2014 månadsvis för att få med mer (och fylla bloggen med fler inlägg, smart va) och kunna skriva även om de små sakerna utan att det känns överflödigt.
Här har ni då alltså januari:
Jag jobbade på i hästsportbutiken och hade målet att skriva mer om fälttävlan på bloggen under året, det blev det ju som ni märkt inget med..
Den tredje januari satt jag upp för första gången efter Pikachus vintervila och det ridpasset gick bra utan några direkta komplikationer.
Klippte Pippi och det var första gången någonsin jag klippte en häst. Var stensäker på att jag skulle skära i henne och skada henne men det gick ju som smort!
Vi kunde rida utomhus tidigt i januari och det gick ganska bra. Pippi var visst lite tjurig ibland men så är hon ju den hon är och jag hade ännu inte haft henne ett år så vi visste väl kanske inte helt och hållet var vi hade varandra. Den åttonde gjorde jag årets första ofrivilliga avsittning men det var en snygg sådan. Hon bockade av mig under en galopp på ridslingan och jag landade som en liten boll och rullade upp på fötter igen. Det var nästan lite kul, men bara nästan.
Fixade en ny, vintrig design efter månader av höstlöv på headern. Det var ju min och Pippis första vinter ihop så bildmaterialet hade varit knapert eftersom snön dröjde. Men en krispig dag med fin ljus fick vi till en bra headerbild.
Vår comeback efter vilan svackade lite med diverse dispyter och anat så det blev lite back to basic ridning som väl hjälpte till viss del. 
Snön kom till slut och vi red ut i vinterlandskapet och hon tvingade mig att gå större delen av turen till fots eftersom hon annars stegrade sig och vände. Vilken kompis va. Samma dag provade vi ut en ny hoppsadel, en brun fin Stübben som bara var två år gammal men till halva nypriset.
Ridningen gick upp och ner och jag kände mig visst lite förvirrad över varför det var som det var. Fick bra hjälp från tränare så sakta rörde det sig framåt. 
I slutet av månaden åkte jag iväg på den första träffen på kursen Hästkunskap inriktning hästskötare på Strömsholm. En fantastisk liten utbildning med inspirerande lärare, bra undervisningsmaterial och nya vänner.

Skriv en kommentar