2014 - Mars

Jag återupptog bloggandet efter min mikro-paus och gnällde över hur jag avskyr att träna utanför ridningen. Jag hade och har verkligen kass motivation till att röra på mig och finner inget som helst nöje i det. Men trots det funderade jag på yoga. Naturligtvis blev det inget med den saken.
Min moster kom och hälsade på oss och gav mamma en lektion i långtygel. Välbehövlig och lärorik tror jag. Själv stod jag mest bredvid och nog ivägen med kameran i handen.
Våren kom och jag fotograferade mina bakverk Bullen och Kringlan i solen. Kringlan blev bäst som den naturbegåvning till modell han är.
Ramlade av för andra gången det året (ca en månad efter första gången) och landade på armbågen. Hade ont i tre månader efter det. Såhär gick det till:
"I torsdags (förra veckan) bestämde jag mig för att försöka rida ut i skogen själv (...) Redan på slingan hemma började hon resa sig och sparka bakut och försökte vända. (...) Då valde jag att sitta av eftersom hon i många fall är mycket mer lätthanterlig från marken. (...) En bra bit ut i skogen hade hon lugnat ner sig och jag satt upp. Vi travade först och det gick bra, sedan tog vi galopp och allt kändes bra. Men så ville jag sakta av och kände att jag egentligen inte hade riktigt kontroll över situationen. Hon stack inte precis men var inte helt kontaktbar. När backen planade ut och jag ville bryta av till trav blev hon stressad och kanske rädd för något. Hon rusade fram fem meter, tvärnitade, upp med bakdelen i vädret och backade sedan. Min armbåge mötte grusvägen med en sjuhelvetes jävla smäll. Änkestöten genom tiderna kan jag lova. Först mådde jag illa av den där darrande, pirriga smärtan och fick nästan vika mig dubbel för att inte bli yr. ... "
Åkte iväg på hoppträning och var illa till mods, det hade inte gått så bra innan. Men träningen gick helt okej bortsett från min värkande armbåge.
Pippi fick något sticksår lite sådär mitt på magen på sidan så vi kunde inte ha sadel på några dagar. Istället blev det trevliga promenader i skogen.
Jag kom på att Pippi och hästen "Joey" från filmen War Horse är superlika!
Skapade den nya kategorin "Veckans Veggie" för att inspirera fler till att äta vegetariskt eftersom det är bäst punkt slut.
Efter lite jobbiga tankar och självförtroendesvackor i ridningen så började det hela gå uppåt i både dressyren och hoppningen. Jag började kika på lite tävlingar (dressyr) till våren och framtiden kändes ljus.
Jag och Pippi började med vår "kommunikationsträning" lite mer regelbundet och en dag följde Julle med och filmade.
Vi red en Pay & Ride hemma och fick 65% på lätt C:1 programmet. Supernöjd med min fina fokuserade häst!
Efter min egen ritt fotograferade jag några av de andra ekipagen.

Skriv en kommentar