När något tar slut

Tack för de snälla kommentarerna på det förra inlägget, känns även fint att det är nästan exakt samma antal personer som går in här varje dag trots att jag inte uppdaterat något på ett tag, vad ni är bra.
Någon hörde av sig och frågade bestört om det var något fel med Pippi, men nej det är det inte. Hon är frisk och glad och snart ska vi sätta igång efter vintervilan.
Jag får väl ta och berätta lite kort om vad som hänt trots att jag inte riktigt vill. Dels för att det inte hör hit och dels för att jag inte vill älta i det. Men shit vad jag drar ut på det nu och gör det hela mer dramatiskt än vad det behöver vara.
Ett fint och bra förhållande på nästan fem år tog slut. Plötsligt är jag singel, något jag inte varit sen jag var 16 och det känns jättekonstigt. Det hela suger utav helvete men alternativet hade varit sämre så det fick helt enkelt bli såhär. Det är sånt som händer när man sticker iväg och är borta i fem månader, allt kan omöjligt flyta på som vanligt. Trots alla tårar och tankar ångrar jag inte en sekund som spenderades i Skåne, även om det kostade mig det här. Åren innan blev inte sämre för det och att leva som jag länge drömt om är något jag aldrig kan offra för någon som klarar sig bra på egen hand.
Nu vill jag aldrig mer bli kär i någon och leva till jag är 107 år omgiven av ponnyer och katter.

Kommentarer

Ebba

2015-01-08 - 11:35:15
Tråkigt att höra! Men jag hoppas att du har nån kanin och några kompisar runt dig när du är 107 år också!

Anna

2015-01-08 - 13:59:36
Vad tråkigt Ellen! Men det kan ju vara ganska kul att vara singel också. Man kan ju låtsas att sin häst är en snygg pojk/flickvän. Man är ju ändå där så ofta ;)
Svar: Haha ja, man kan ju lätt lura någon så mycket tid som spenderas där!
Ellen

Julle

2015-01-08 - 16:52:09
<3 Sen har ju vi vår överenskommelse också!
Svar: Tänker absolut hålla den!
Ellen

Josefine

2015-01-08 - 17:48:02
Ensam är stark! Ser fram emot att följa din ponny- och kattfyllda blogg i 86år till! ☺️
Svar: Skönt att höra att det finns lojala läsare ;)
Ellen

Jennifer

2015-01-09 - 12:34:29
Kram!
Ps. Vilken fin blogg du har, kommer kika in här fler gånger. :)
Svar: Tack, vad roligt att höra (:
Ellen

MalinKalin

2015-01-09 - 19:34:16
Nej fasen vad tråkigt :( Sånt svider i hjärtat. Älskar dock avslutet på detta inlägg! <3

Skriv en kommentar