Lejonkanin och fint väder

Hemma från jobbet och har proppat magen full med pannkakor.
Nu går jag till stallet och passar även på att utmana ödet lite genom att lämna Kringlan ensam hemma i sin utehage. Vem vet vad han kan ställa till med när jag är borta! Nej, självklart tänker jag mest på om något djur skulle ta honom. Men det är ju mitt på dagen och hagen har tak. Typ. Dessutom är Kringlan den farligaste lejonkaninen jag har träffat. Mer lejon än kanin faktiskt.
 Idag ska jag nog försöka mig på att rida lite lösgörande arbete med Pippi. Inga större krav och förväntningar får början utan bara rida framåt i en låg form och ta hjälp av mammas bomövning. Förhoppningsvis kan vi hålla det mer avslappnat och naturligt än vad det har varit de senaste gångerna.
Det fina vädret gör ju att jag vill vara ute men det beror på var ridskolan har lektioner.. Helst vill jag börja inomhus med våra kommunikationsövningar från marken. Måste ju vara inne eftersom hon går lös. Sedan går vi ut där jag rider och efter det avslutar vi med kommunikationen från marken inne igen.
Hur brukar ni värma upp med era hästar?
 

Kommentarer

Skriv en kommentar