2014 - Augusti

Inledde augusti med att vara lat. Eller egentligen inte för jag jobbade nästan varje dag men det gjorde att jag blev lat med bloggandet. Det blev några bildinlägg på Epos och Kringlan och sånt som man blir glad av.
Utsidan av huset vid stallet började se proper ut och man kunde nästan tro att där redan bodde någon. Om man inte gick in vill säga.
Vi åkte till veterinären med Brun eftersom han blev magrare och tydligen visade liknande symptom som en häst med hjärtfel som hans ägare hade mött en gång. Brun visade sig må ganska bra trots allt och jag fick veta hans riktiga namn där hos veterinären - Nemo Saltat Sobrius, Ingen Dansar Nykter.
Jag åkte hem till Louise (Brun och Epos ägare) och fotograferade en av hennes hästar, det skulle bli en present till hennes man.
Hästarna fick flytta in i stallet på nätterna eftersom Brun behövde stödfodras en del. Det passade bra eftersom arbetssäsongen snart var slut och jag skulle börja rida Pippi lite ordentligare.
Jag blev stucken i rumpan av en geting och svimmade nästan. Det sög men var samtidigt så dumt att jag började skratta. Första gången jag blivit getingstucken.
Flyttade in i huset vid stallet och älskade livet. Dock fungerade inte spisen till en början så maten fick bli vatten och bröd. I slutet av månaden hade jag fruktansvärt dålig internetuppkoppling så de här bilderna la jag faktiskt upp i september, men de togs i augusti.

Skriv en kommentar