2014 - November

Sista månaden i Skåne och jag längtade faktiskt nästan lite efter asfalterade vägar och belyst ridbana. Att inte kunna rida efter fyra var liksom inte jätte peppande. Det var lite sådär med bloggandet för den delen också och allt gick liksom på halvfart.
Jag hade en grym filmkväll med Anna (skräckfilmer och jag överlevde genom att inte kolla så mycket på tvn) då vi åt pizza, nachotallrik, chips och godis. Fett så att säga.
Den 17e var vi hemma i Göteborg igen och allt var i sin ordning. Det var i ärlighetens namn ganska skönt att slippa gå upp och ge hästarna frukost varje dag och veta att någon annan såg till att de kom ut och fick kvällsmat och sånt. I och med att jag flyttade hem fick jag ju plötsligt saker att göra som inte rörde stallet.
Pippi fick sin vintervila och gick mest i hagen när vi inte lekte i manegen. Tyvärr gick hon ensam eftersom hon var enda stoet och de två valackerna är kända för sin vilda och våldsamma lek.
Jag kompenserade den långa tiden från Astrid med stallhäng och varm choklad och livet kändes riktigt bra.
En ny design (som måste bytas ut snart...) slängdes upp i slutet av månaden.
 

Skriv en kommentar