2014 - Oktober

Oktober kom och världen försänktes i mystisk, tjock dimma. Det var hur ballt som helst att bara kunna se omgivningen på en femmetersradie och det gjorde att det kändes som om man var med i en film eller bok. De dagarna är en av anledningarna till att jag är så glad att jag stannade i Skåne extra länge.
Jag följde med min tränare på Breeders på Flyinge och såg en del makalöst vackra hästar. Kom hem med massvis av inspiration och i samma veva sattes Pippi igång lite mer ordentligt.
Plötsligt bestämde jag mig för att nästintill lägga ner hästbloggen och startade istället en ny. Tanken var att kunna blogga mer om min vardag med överdrivet språk och lögner, något jag trivs bra med, och bara ha hästinlägg kvar på den här bloggen. På grund av det blev det ett uppehåll på ett par veckor eller så men sedan var jag tillbaka igen. Jag hade då anmält mig och Pikachu till en dressyrtävling och Julle hade varit på besök igen. Vi klädde oss i mantlar och red ut på en långritt i Fyledalen med lunchpaus någon gång på mitten. Tidigt på morgonen hade jag nämligen kört ut i skogen med trådar att spänna upp mellan träd till en hage och en kylväska med bröd, frukt, honung och lemonad. Vi hade sedan ett litet moment när vi båda galopperade sida vid sida med mantlarna fladdrande i fartvinden innan Julle och Brun drog iväg i 180.
Sen kom mamma ner och vi red också ut i skogen bland höstlöv och sol.
En vecka senare var vi iväg på den där dressyrtävlingen och kom hem utan rosett men med ett leende på läpparna. Första klassen (Lätt C:1) gick sådär men helt ok. Andra klassen däremot (Lätt B:1) klarade vi fint och kom på 11 plats av 37 där alla som blev placerade före oss skulle rida Lätt A:1 också. Vi fick låten Eye Of The Tiger och hädanefter vill vi alltid ha den.

Skriv en kommentar